Söndag

Idag har jag inte gjort så speciellt mycket faktiskt. Farmor har varit här hela dagen så jag har umgåtts med henne bl.a. Och så har jag varit i lagårn en sväng :O Jag har inte varit där på över 5 veckor, det är ofattbart men sant. Och där hade det väll hänt några saker. En av mina favorittackor hade dom tagit bort för ett tag sedan (LillCilla) tackan som jag alltid kommer att minnas. Men hon var gammal och sjuk så det var bäst för henne att få dö. Sedan så hade han även tagit bort 5-6 lamm som inte var nått att spara på. Exakt vilka det var har jag inte kollat upp än, men jag kanske gör det sedan. Jag vet iallafall att Ängla, Önska, Yatzy, Steffy och Xtra var borta. Okej det var ju 5 stycken så jag kanske vet vilka det var ändå, haha.

Nu väntar jag på att Örjan ska komma hem, han är och kollar på nått älgpass. För sedan ska jag och pappa hem till han och hämta honom för han ska sova hos mig inatt :)

(Fåren på bilden är inte grannens. Men dom var lika snälla och tama)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0