Onsdag

Idag började vi som sagt var inte förrän 1 så jag körde moppe för första gången in till stan :) Det gick bra också, inga större probem. Men när jag skulle hem så regnade det och jag blev gasnska blöt och kall innan jag hade kommit mig hem. Men det var ändå så värt att köra moppe för annars hade jag fått vänta på skolan i eveigheter. Och vem vill det?

Idag var det också min sista dag i skolan det här läsåret. Nästa gång jag kommer till skolan går jag i OP2, haha känns konstigt om man tänker efter. Imorgon har jag iallafall tagit ledigt så då ska jag kanske på Isabelles brännboll och avslutning om det inte regnar. Då tror jag faktiskt att jag stannar hemma. Jag börjar få nog av regn!

I lagårn händer det mycket roligt nu, det föds nya kalvar hela tiden. Men tyvärr så måste det hända tråkiga saker ibland också. IDAG var det en sådan dag!
En KO, Jenny dog inatt/imorse! Man är förberedd på att sånna saker kan hända men ändå blir man hemskt ledsen och förvånad när något sånt här händer. Det är första gången som en ko dör för oss och därför är det nog extra konstigt. Och att det dessutom var en helt underbar och snäll ko gör inte saken bättre. Jenny har alltid varit en ko som alla gillat. När hon var kalv följde hon efter alla och ville att alla skulle kela med henne. Som vuxen ko har hon också varit så. Hon vill alltid ha kontakt med en.
Igår kväll kalvade hon en kvigkalv (Maja). Allt gick jätte bra och hon tog hand om henne. Men imorse låg hon död och hon hade fött ut livmodern och hela alltet. Ingen vacker syn kan jag säga, allt var bara äckligt.
Vi kommer göra allt för att Maja ska klara sig, förhoppningsvis så kan Jessica adoptera henne. Men det är inget man kan lita på.
Jag blir bara så LEDSEN när det är Jenny som dör. :( :( :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0