Onsdag

Jag har inte kunnat sova länge någon morgon, har vaknat vid typ 8 och sedan klivit upp vid halv 9- 9. Jag brukar kunna sova länge så jag vet inte varför det är såhär nu. Jag kanske börjar bli så van vid att alltid kliva upp halv 7. Men det kan ju förståss också vara för att det börjar bli ljust ute. Jag tror att jag får ta och dra ner rullgardinen inatt så att det blir mörkt.

Idag har jag städat mitt rum, där var det dammigt. Så det behövdes :) Och sedan har jag varit i lagårn, och de bästa är att det ÄNTLIGEN har kommit ett litet lamm. Jag är så glad över det. Fast det är inte Vilma som har lammat, utan Vilda men det spelar ingen roll. Huvudsaken är att det har kommit ett lamm. Nu kom jag på att Vilma och Vilda är ganska likt, bara en bokstav som skiljer (haha). Iallafall så ska lammet heta Brolle, det var Elisabeths förslag. Och det passar utmärkt till lammet som är svart med lite lite vitt under magen. Han kommer att blir grå när han blir "vuxen". För det blir alla svarta lamm som har en liten vit fläck någonstans.

Ikväll kommer resten av familjen hem igen, så då blir allt som vanligt igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0