Fredag *2

Lägger in ett inlägg till idag. Inte för att jag har nått speciellt att berätta men.

När jag kom hem idag så gick jag direkt till lagårn. Nu är det över en vecka sedan jag var där så jag kände att det kunde vara kul att gå dit. Jag vill bl.a se hur han flyttat om korna. Såklart så hade en ko kommit lös så då fick jag lov att försöka få tillbaka henne på båsen, inte det lättaste. Jag kan verkligen inte fatta hur dom kommer lös, det är liksom en hacke som är nog svår för människor att gå upp, hur kan då en ko lyckas få upp den? Helt ofattbart, det måste vara hustomtar som springer omkring där och knäpper lös dom.
Sedan så åkte jag med bort till fåren för att kolla hur dom hade det och då berättade dom att imorgon så skulle några slaktas. Så dom frågade mig vilka jag skulle ha kvar. Men jag gav dom inget direkt svar för troligtvist så skulle bara några lamm och baggar bort imorgon. Och om någon tacka skulle slaktas så skulle dom höra av sig. Jag vill verkligen inte att dom ska slakta bort någon av mina tackor, det är förbjudet!

Nu gör jag inte så mycket, ska sitta här vid datorn en stund. Sedan ska jag äta middag, sent? Ja, jag vet! Men jag var inte hungig förut. Det kanske beror på att jag åt en macka innan jag for hem ;)

Ha en trevlig helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0