Fredag

Och så var det helg igen, väldigt skönt :) Den här veckan har bara flygit iväg för jag tycker att det precis nyss var måndag. Men det är ju bra att veckorna går fort nu så att det blir lov nån gång.'

Idag har jag haft tal i svenskan och prov om matspjälkningen. Och det är första gången som jag inte suttit och tok pluggat inför ett prov, jag brukar göra det 2-1 dagar innan. Men den här gången har jag faktiskt bara läst igenom texten 2 gånger. Däremot hade jag tränat ganska bra på de latinska orden så dom kunde jag. Men iallafall så gick provet väldigt bra ändå.
Talet i svenskan hade jag inte tränat ett dugg på. Jag gillar inte att stå längst fram och hålla ett tal och därför tänkte jag att det skulle gå åt skogen eftersom att jag inte hade tränat något. Igår på skolan skrev jag stödorden och så tänkte jag att jag skulle träna på det igår kväll men då var jag med Örjan hela kvällen så det blev ju förståss inte av. Men på något konstigt sätt så kunde jag hela talet idag när jag stod där. Jag fattar inte hur men jag behöver väll inte fatta heller, haha.

Annars har det varit en helt vanlig fredag, slutade sent som vanligt men det är sånt man får leva med. Det är bara att vänta 1 timme och 20 minuter på bussen, inget att göra åt.

Nu ikväll gör jag inte speciellt mycket, jag har varit ute och övningskört och jag fick inte motorstopp en enda gång :) Senare hoppas jag på att Örjan ska komma hem från stan så att jag får vara med han, men jag kanske inte ska hoppas allt för mycket, eller?

Trevlig helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0