Måndag

Igår åt Örjan och jag middag hemma hos mig. Mamma hade gjort nå kött som var riktigt gott och till det potatis, sås, sallad med fetaost och bröd. Efteråt var man riktigt mätt. Sedan bestämde Örjan och jag att vi skulle fara en sväng bort till farmor och hälsa på. Mest för att jag ville låna hennes dusch eftersom att den kan man få så varmt vatten i till skilland från våran. Hos hennes blev vi såklart erbjudna fika och det tackade vi ju inte nej till. Så det blev några bullar och kakor hos henne + kaffe. När vi sedan kom hem igen så kom Mattias för jag har lovat honom att han skulle få testa våran ratt till datorn. Så vi satt och spelade rally ett tag där på kvällen. Tidigare på dagen hade jag gjort iorning chokladpudding som stod ute i kylan och jag tänkte att de där måste vi ju äta upp annars bir det gammalt (eftersom att jag troligtvis kommer att bo hos Örjan hela veckan) så då tog jag fram det och så åt vi upp alltihopa. Efteråt var man ganska så mätt och ville inte göra så mycket mera. Det kändes som om man inte ville äta förän om typ 1 vecka. Men riktigt så funkar det ju inte.

Nu sitter jag i skolan igen och har "typ" lektion. Jag, Josefin och Sandra blev klara med vårat arbete så vi fick sätta oss och göra andra läxor. Så jag har suttit och gjort det sista på pyskologiberättelsen, så nu är den helt klar. Nu är det bara att försöka läsa någa kapitel ur boken Flyga drake och träna på orden i svenskan tills på fredag. Egentligen är det ju inte så överdrivet mycket att göra så jag har nog tid till att slappa också. 
Efter lunch har vi samhällskunskap och det är vi nästan klara med också så det blir väll att träna lite på det och sedan bara sitta och vänta på att lektionen ska gå så man får sluta. Och då åker jag som vanligt hem med Örjan och Tobias så att jag slipper vänta till 3 på bussen :)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0