Måndag

Lovet är sådär måste jag säga. Utan Örjan är allt inte perfekt, det är bevisat. Nog för att jag kan ha roligt utan honom också men det saknas alltid något. Och att vara ifrån honom många dagar känner på. Men nu är det bara imorgon kvar och sedan på onsdag kommer han hem igen. Vilket känns väldigt bra, jag längtar väldigt mycket.

Imorgon kommer nog dagen att gå fort också. För på dagen ska jag bort till Malin och rida och hjälpa till med hästarna. Det blir säkert kul för det var ett antal år sedan jag red! Sedan när jag varit där måste jag hem och äta och duscha och sedan ska jag iväg på hockeyn (Modo-Timrå). Men jag har inte alls några stora förväntningar.

Idag har jag inte gjort något vettigt alls. Vid 10 imorse gick jag till Gideå till farmor och hälsade på och stannade hos henne tills mamma slutade vid 4.
Nu ikväll var jag först i lagårn, vi var och jagade in dom sista fåren in i inhängnaden som dom har fått idag. Och så gav vi dem hö och så. Och sedan gav vi korna hö.
Efter att jag hade varit där for jag och övningskörde med pappa runt sjön och det gick ganska bra. Inga motorstopp eller så. Jag trodde att jag skulle få det för jag har inte kört nu på 3 veckor. Nu fick jag också prova på att köra i mörker för första gången och det gick bara bra.
Nu ska jag kollar runt litegrann här medans jag väntar på att Örjan ska ringa mig. Sedan blir det nog inte så mycket mera, sängen är efterlängtad faktiskt. Och imorgon blir det ingen sovmorgon eftersom att jag måste hinna med några saker innan jag far iväg till Malin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0