Lördag

Imorse vaknade jag och kände mig inte ett dugg trött, jag kollade på klockan och den var strax efter åtta (trodde jag). Mamma hade sagt att det skulle blir frukost runt halv 9 så jag gick ner och tänkte att det var snart dags att äta. Men då jag kom ner så kollade jag på klockan igen och upptäckte då att den bara var kvart över 7!!! Fruktansvärt! Jag brukar aldrig vakna den tiden på helger, vad tusan har hänt med mig?

Idag har vi styckat köttet, eller mamma och pappa har gjort det. Inte jag. Jag har såklart varit till lagårn några vänder, tagit hem Frasse och så.

Idag har vi också sålt två av våra barncyklar och när en familj skulle komma och hämta cyklen hade jag Frasse här hemma och oj vad dom gillade honom. Dom tyckte att han var så mjuk och go och det är klart, det är han ju också :)

Nu ska jag till lagårn igen snart. Kolla till Vilma bl.a. Vi har nämligen en kom som heter Vilma också, inte bara fåret Vilma. Och kossan Vilma ska snart kalva så det är bara att vänta in henne nu. Fast föresten alla som heter Vilma brukar vara riktigt sega på att få bäbisar. Minns ni tackan Vilma som aldrig ville lamma? Just det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0