Söndag

Nu sitter jag och äter på en halstablett för att jag känner att jag håller på att få lite ont i halsen. Jag har verkligen ingen lust att bli sjuk just nu men. Karoline har feber så det är nog troligt att jag åker dit också. Men man kan ju hoppas att man slipper.

Idag har jag inte hunnit göra så mycket än. Och jag kommer antagligen inte göra så mycket heller. Jag var bort och kolla när dom höll på att stänga iordning fårhagen. Dom skulle göra så att dom kunde gå under tak ifall det regnar. Som de regnat de senaste dagarna så är det nog skönt för dom att kunna gå under tak. När jag var där och höll på så råkade jag ju såklart som alltid bränna mig på en brännäsla! Jag fattar inte varför jag jämt ska lyckas röra vid dem.
Nu sitter jag och hoppas på att vi ska märka lammen, det blir så fördröjt. Jag fattar inte varför vi inte kan göra det eftersom att de tar max en halvtimme att göra det. Konstigt är det!

Igår kväll var jag ner till sjön och öste ur båten, jag kan lova att de behövdes. Undra hur många 100 liter de var i den. Det tog säkert 45 minuter att ösa ur den. Och ändå öste både jag och Örjan. Regnet ställer till med mycket jobb. Fast regn är också bra men bara i lagom mängd.


"Regnet faller droppvis men bildar ändå dammar"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0