Måndag

Nu har jag äntligen fått till bloggen, jag har varit på less på att jag aldrig har fått det som jag velat. Men nu så :D Eller är det någon som fortfarande ser något konstigt? Säg till isånnafall :)

Nu är måndagen bortgjord och det känns skönt. Bara tisdag och onsdag kvar. Sedan börjar praktiken och varar fram till påsklovet :D

Imorse slapp jag åka buss för jag åkte med mamma och pappa för dom skulle ner med våran katter till djursjukhuset. (dom skulle kastreras).  Så jag fick sova 20 minuter längre, mycket skönt :D
Kastreringen då? Jora Jesper gick det bra för, men nu är han väldigt sömning och vinglig men annars är han okej. Linus däremot hade bara en pungkula så han måste ner igen den 2 april och skära upp magen för att dom ska kunna ta bort den andra. Jesper fick också öronmärkning, haha lite fånigt tycker jag men det var gratis så. Och vi fick 200 kr i ersättning eftersom att Jesper var en av de 100 katterna som kastrerat sig sedan 1 mars iår.  Alla som kastrera sina katter nu får det + öronmärkning. Det är ett bra sätt att få folk att kastrera katterna tycker jag :)

När jag kom hem gick jag till lagårn och inatt hade det kommit 2 lamm :D Men 1 av lammen var dåligt och tackan struntade i det. Men jag som är smart (host) förstod att lammet inte tillhörde tackan som dom andra trodde. Jag fick leta rätt på den rätta tackan till lammet och såklart hittade jag henne :D Så sedan tyckte dom att jag skulle vara hemma istället för gå till skolan eftersom att jag verkligen behövs där i lagårn. Iallfall så är det inte säker att det dära lammet kommer klara sig, jag kanske ska säga att hon heter Dolly också. Och det andra pigga lammet heter Emilia :) Nog om dess får och lamm :P

Nu är min rapport klar :D Känns skönt att få lämna in den imorgon och sedan strunta totalt i den. Och imorgon ska vi få våra scheman för praktiken. Och om vi inte får dem blir jag faktiskt galen.

Kommentarer
Postat av: Josse

jao för mig ser din ut som förrut

2009-03-09 @ 21:17:13
URL: http://josefinilssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0