Söndag

Inatt ställde vi om klockan till vintertid igen, och det gillar inte jag! Nu ikväll kommer det bli mörkt jätte fort, klockan 5 lär det vara ganska svart. Usch! Men det går inte att göra något åt. Vi har årets mörkaste månad framför oss nu och det är bara att ta de som det är. Sedan i december kommer snön (förhoppningsvis) och så en massa julbelysning och då gör det att det blir mindre mörkt. Och sedan i januari och februari brukar solen skina ganska så mycket. Och sedan i mars har det börjat vända igen. Och sista helgen i mars ställer vi om klockan igen till sommartid :) Det är bara så konstigt att den mörka delen av året går så långsamt medan den ljusa delen går alldeles för fort, man hinner aldrig riktigt njuta av det. Inte jag iallafall. Men visst november är väll bra också, man får mycket tid då till att mysa i mörkret.

Idag har jag storstädat mitt rum, det behövdes verkligen. På mina hyllor var det 1 cm med damm. Eller okej, jag överdriver men det var väldigt mycket iallafall. Men nu är hela rummet fräscht ett tag. Jag passade på att byta gardiner också. Jag hade tänkt vänta till första advent men jag var så fruktansvärt less på de som jag hade upp så jag var tvungen att byta ändå. Och så har jag tagit fram lite mer lampor som ska lysa upp här i rummet. Jag måste säga att det blev riktigt bra.

Jag har också under städningen hjälpt till med att få in fåren i stängslet och det är ganska svårt. Dom vill helst inte vara instängda verkar det som. Men tillslut så fick vi in alla. Imorgon kanske dom ska stänga nå mera stängsel och bara göra en liten fålla eftersom att betet är slut och då behöver dom inte ha någon stor hage. Huvudsaken att dom får plats. Sedan kör man dit hö så dom får äta. Ikväll ska jag faktiskt till lagårn också, till korna. Jag har inte varit där sedan i augusti :O Så det ska bli roligt att se hur mycket kalvarna har vuxit, dom lär har blivit ganska så stor vid det här laget. Och jag känner inom mig nu hur jag längtar att få komma till lagårn igen, den miljön trivs jag med så mycket. Jag måste börja vara mer där faktiskt. För det man trivs med ska man ju hålla på med.

25/10 = 3 månader
Japp, idag har jag och Örjan varit tillsammans i 3 månader. De månaderna har gått väldigt fort och jag har haft mycket trevligt under den tiden och jag hoppas att det blir mycket mer sådan tid i framtiden. Jag är verkligen hur lycklig som helst med hans sällskap. Och jag ställer upp på allt för honom och det gör såklart han för mig också. Han är världens snällaste kille! Och jag är så lycklig att jag har fått honom :)
Jag älskar honom mer än livet <3

(En teckning som jag fick av Örjan innan vi blev tillsammans och som hänger på mitt rum och där lär den få hänga ett tag till. Han är duktig på att rita) 

Kommentarer
Postat av: sandra

va duktig han är att rita

2009-10-25 @ 19:32:23
URL: http://http//oviksbrud.blogg.se
Postat av: Josefin

Snygg blogg :)

Förresten tack för fikat i fredags, det var skitgott :D

2009-10-26 @ 11:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0